søndag den 31. maj 2015

Nu er det (forhåbentlig) snart sommer

Sommershorts med bindebånd

I forventning om at temperaturen ændrer sig til det mere sommerlige, har jeg syet et par små shorts til H på 3 år. Jeg blev inspireret af en blog, der hedder : Mend and Make New. Hvis du klikker på navnet, kan du se de fine shorts, som bloggeren her har syet til sin lille datter.

Jeg fandt et mønster, som jeg har købt for mange år siden, fra et mønster fra idé-design med Multisnitmønstre til børn i str. 60 til str. 100. Jeg har brugt et almindeligt buksemønster egentlig beregnet til strækstof, men det gør, at der bliver god plads til rynker mv. Jeg har afkortet benene ca. 9 cm nede fra skridtsammensyningen. Så er der også plads til sømmerum og løbegang til bindebånd.
Jeg glæder mig til at se, om de passer. Er de gode nok, vil jeg sy nogle flere, så H kan gå sommeren trygt i møde. Dette søde stof er fra Stof 2000.

Sådan ser mine (og H's) shorts ud:


Patchwork-babytæppe

Til lille søster G har jeg nu fået syet det planlagte patchworktæppe færdigt. Jeg har for længe købt de stofstykker, som jeg skulle bruge. Men pludselig forleden dag var der tid til at gøre det færdigt. Jeg har lavet det efter samme model, som det store Balipops-tæppe, jeg lavede tidligere på året. Se evt. HER.




Tæppet er syet af forskellige stykker bomuld i i lyserøde, pudderfarvede og grå nuancer fra Stof og Stil. Jeg fandt en fin bølget søm på min quiltemaskine, som giver et fint modspil til stofferne. Jeg er glad for, at tæppet er blevet godt modtaget, både af G og hendes mor.


Plastikposeholder

Det blev også til en lille plastikposeholder til min datter. Det er et dejligt hurtigt arbejde, som er med til at give orden og system i tingene. Og det er jo noget, vi godt kan lide.
.

Ejendommens 100 års fødselsdag

I går havde vi arbejdsdag i gården. Vi skal have 100 års fødselsdagsfest om 14 dage for vores ejendom med morgenmad for hele kvarteret med gårdmusikant og taler, bl.a. af borgmesteren.Om aftenen er der fest for alle beboere i huset, også med levende musik. Vi håber på dejligt sommervejr.

Der blev arbejdet meget flittigt af de beboere, der var mødt op i gården,og vi fik plantet en masse fine blomster.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar