onsdag den 30. marts 2016

Sommertid og havearbejde






Påsken er nu forbi, og vi er gået over til sommertid. Det kan altid lige mærkes de første par dage, inden ens krop har vænnet sig til, at man skal tidligere op. Til gengæld kunne vi spise til middag i går aftes kl. 20, mens det stadig var lyst. Det er da fantastisk.

Påsken var fyldt med dejlige dage dels i sommerhuset og dels i Sverige. De dejlige påskeliljer, som var en gave fra Gregers' mor, kom med til Sverige og pyntede dejligt op.



Den ene af de dage vi tilbragte i Sverige var regnfuld og iskold. Så er der forfærdelig kedeligt. (Man kan altid lave noget indenfor!) Men den sidste dag skinnede solen fra en skyfri himmel. Her et lille aftenbillede.



I sommerhuset fik vi plantet lidt stedmoderblomster i et par krukker, og vi hentede jord/kompost på genbrugsstationen. Vi fik to trailerfulde med hjem, og det ser ud til at række til de projekter, vi har i haven lige nu.







Jeg fik en fin mejsekasse af nogle af mine børn i fødselsdagsgave, og nu venter vi bare på at der er et par der flytter ind. Jeg kan oplyse, at der ligger dejligt mos i bunden, hvis I kender nogen, der mangler et redested.

 

Nu er jeg kommet lidt videre med mit næste tæppe. Alle bloggene er syet. Nu skal de sys sammen. Stof til bort og kant er også købt, så det er bare om at sy løs. Jeg er spændt på det endelig resultat.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar