søndag den 3. juli 2016

Regnvejr, men til gengæld tid til syning



Når det regner udenfor, som det har gjort de sidste dage, er det dejligt, at der er andet man kan foretage sig, selv om græsset efterhånden trænger til en omgang slåning.

Fx kørte jeg til Helsinge for at få lidt inspiration. Hos Bloom Copenhagen købte jeg lidt stof til et par bluser/kjoler til småpigerne. Det lækre ved stoffet er, at det er bæredygtigt og økologisk fremstillet. Jeg glæder mig til at sy bluserne op i stoffet. Jeg håber, at pigerne kan lide motivet.


På bloggen lillyella.com havde jeg set en syanvisning til et symaskineoverkast/underlag, som ser praktisk ud. Jeg fik det tilpasset min maskine og mit stof. Signe får det til sin maskine, så kan hun teste om det fungerer, men det er smart med den lille skraldepose, der kan knappes af og på.





Endelig blev det blågrønne tæppe færdigt, og det passer så godt ind i sommerhusets farver. Det er jeg virkelig tilfreds med.


De blå tidselkugler vokser sig meget store og er på vej til at folde sig helt ud.Jeg fik også fejet og ryddet op i drivhuset. Det trængte det meget til.


I nærheden af vores sommerhus ligger en lille og meget hyggelig gårdbutik: Bakkegården. Jeg stak hovedet indenfor forleden dag og fik masser af smagsprøver, en hyggelig sludder med ejeren og oven i købet disse smukke sommerblomster med i hånden, da jeg gik ud af døren. Det er en rigtig skøn butik med masser af dejlige ting: både tøj, ting og lækre sager til at putte i munden.


Jeg nåede sørme også at slibe tre bordpader af og give dem en omgang med sæbespåner. Ih , hvor har jeg glædet mig til det. Nu mangler jeg bare spisebordet, men til det behøver jeg hjælp for at få det udenfor. Det er altså godt, at det regner og blæser en gang imellem.


Jeg prøvede at gøre lidt klar til havefest i anledning af en af de mange fodboldkampe. Jeg synes, at det ser hyggeligt ud, men det blev altså kun til billedet og til tanken. Det var alt for vådt. Der kommer nok en anden gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar