tirsdag den 28. juni 2016

Nu er det jo faktisk sommerferie

Når man, som jeg, med en baggrund i undervisningsverdenen er holdt op på arbejdsmarkedet, så kan man godt miste lidt fornemmelsen af, hvornår sommerferien "rigtig" begynder. Men heldigvis har jeg en mand, der stadig arbejder, og så har vi fået lagt vores sommerferieplaner på plads, så jeg har meget at se frem til fra sidste weekend og flere måneder frem.

Vi var lige en lille tur i Berlin som start på ferien med ting og sager til vores datter. Vi havde en dejlig weekend med meget lunt vejr, men vi fik nydt det under alle omstændigheder, og også set noget vi aldrig har set før.
Vi så blandt andet det sowjetiske Mahnmal i Treptower Park. Vi nåede også forbi vores datters nye arbejdsplads. Det var spændende.

Vi fik også spist god mad, og vi kunne sidde ude og se fodbold. Det var skønt.


Lampen som var blevet indkøbt for en del år siden blev straks sat op i spisestuen. Den passer rigtig godt ind.


Chatollet fra mormor og morfar har nu også fundet en fin plads i stuen ( med den flotte Bauhaus-lampe (Wagenfeld) på).


Det grønne tæppe er nu quiltet færdigt. Det skal bare skæres til, og så skal der sættes en kant på. Den er gjort klar.



Jeg er gået i gang med et tæppe af Bali Pops efter mønstret Cutting Corners. det skal nok blive flot, men det tager sin tid. Men det skal jo også være en fornøjelse at sy det.



Til de små piger er der nu lommeposer til bilen, når de skal til Berlin på sommerferie. Jeg håber, at de kommer til at fungere. Det er jo snart 40 år siden, jeg lavede den første til vores ældste barn. Vi har haft glæde af, at børnene havde deres egne lommer i bilen til farver, blade og bøger, og til andre småting, der kommer hen ad vejen på en sommerferie.


Tomaterne vokser sig heldigvis større og modnes i drivhuset. Det glæder jeg mig til at se og smage om nogle dage.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar