mandag den 26. september 2016

Småting til det nye sommerhus

Jeg elsker at sy enkle ting, og jeg elsker at sy ting til personer, der blir glade for dem. Derfor får min datter og hendes familie flere hjemmesyede ting til deres nye sommerhus.

Her er et par eksempler:


En klemmepose syet over en børnebøjle fra IKEA. Da jeg ikke er så gode venner med kantebånd, så har jeg de sidste gange, jeg har syet klemmeposer, valgt at sy åbningen sammen af mindre stykker og så stikke dem fast. Det giver et meget pænere resultat.


Den ene af de to grydelapper. Jeg vil bruge et par store kovserringe til ophæng.


 En lille serviet til brødbakken.


Og endelig en pose til opbevaring af plastikposer.

Jeg har også fået syet mig et tørklæde af et par stykker flot rødt stof. Det ene er fra Kaffe Fassett. Det andet er et stykke, jeg har arvet fra min svigerinde. Men modellen er den, jeg har brugt tidligere. Farven lyser godt op på lidt neutralt tøj, som fx sort eller gråt.


Jeg har oogså fået lavet et par andre småting, fx syet et nyt betræk til grillbordet på altanen.


Gaven til den gravide niece er færdig, så nu kan den lille nye verdensborger godt ankomme for min skyld. Det er også gammelkendte modeller, diaper clutchen og den strikkede babyvest Men det er jo klassikere, der ikke går af mode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar