fredag den 5. marts 2021

Marts måned og forårsfornemmelser

 Nu er det marts, og efter at kulden og sneen i første omgang forsvandt, så kan man mærke lysten til at komme ud i haven og i drivhuset. Vi har ikke haft tid den sidste måned, fordi vi har haft besøg fra Berlin. Datter og svigersøn samt tre børn, en på tre år og to på to måneder ca. Det har været en stor oplevelse at lære de ny små at kende og vi har nydt at være tæt på Asta, som vi kommunikerer med på både dansk og tysk. Nu er den lille familie taget hjem igen, så der bliver lidt mere stille i sommerhuset. Men snart skal vi fejre fødselsdag for to lidt større piger. Hilde bliver 9 på søndag og Gertrud bliver 6 lidt senere på måneden.




Vi overholder coronaforskrifterne i vores familie, så der bliver ikke store fødselsdage, men alternative udendørs møder med få personer. Selv min 70 års fødselsdag i sidste uge blev fejret virtuelt med sushi og bobler. Børnene havde lavet en sang til mig og stemningen var god de halvanden time vi holdt fest. Vi var trods alt 18 i alt med os selv, børn, svigerbørn og børnebørn. Det blev faktisk en fantastisk dejlig dag med blomster og hilsner. Jeg vil nok samle mere familie og venner senere, når det igen bliver muligt. Men jeg kom godt i gang med 70’er livet i fredags.





Her er nogle af de blomster jeg fik. Der var også fastelavn mens berlinerne var her. I Tyskland fejrer man jo især i Sydtyskland fastelavn meget mere omfattende end her. Men vores tøndeslagning er noget særligt, som Asta prøvede for første gang. Vi fik de lækreste fastelavnsboller som min ældste datter havde bagt, og som børnene selv pyntede med farvet glasur og krymmel.

Nu er det tid til andre ting end hygge med de mindste børnebørn. Jeg vil straks gå i gang med sytøj, strikketøj og broderier igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar