fredag den 13. november 2015

Novemberhygge

I går havde jeg inviteret nogle tidligere kolleger til frokost. Det var så hyggeligt. De havde både taget lækker lakserillette, ost, vin, brød og chokolade med. Så er det jo den rene svir at invitere til frokost.
Det var dejligt at høre, hvordan de allesammen havde det. Nogle er gået på efterløn og andre er stadig i arbejde. Se hvor smukke blomster der nu kan pryde vores stuer her i weekenden:




Selv om jeg gerne vil sy noget mere, bliver det ikke til så meget. Til gengæld har vi fået en kørestol til min mor, så nu kommer vi ofte ud at gå en tur. Det er godt for min mor, men det er sandelig også godt for mig. Nu kan vi gå i byen og købe ind, gå på apoteket, oog vi planlægger også ture til Frederiksberg Have og Frederiksberg Centret, når der bliver pyntet op til jul. Det er en fin løsning, for at bringe min mor derhen med bil, er kun det halve. Hun får ikke meget ud af at se ind i Frederiksberg Have, for hun kan ikke gå derind. Men nu ...masser af gode muligheder for gode gåture.

Jeg har dog fået syet et hylster til ure til min svigersøn, som han fik i fødselsdagsgave. Nu ligger urene godt beskyttet:




Det er syet ligesom de pennalhuse, som mange som børn har syet i skolen. Her er der dog indsyet et ekstra stykke foroven, således at urene ikke kan glide ud, hvis man tager dem med sig et andet sted hen.

Jeg fik ikke vist mine nye sofapuder, som jeg synes giver et frisk pust til sofaen. Det er den grå uldpude og den grønne pude med blade.




Mit barnebarn, der går i 0. klasse, skulle tegne et billede af sin familie til sundhedsplejersken. Jeg er vild med hendes tegning, ikke mindst hendes tegning af hendes far, min ældste søn:


Gode venner var på besøg. De havde efterårskransen med til os. Det var fint, for den jeg selv havde lavet, var hurtigt kommet til at se lidt trist ud, så nu pryder denne vores dør:



Jeg nyder at se lysene i drivhuset, når det bliver mørkt. Men det er ikke mange minutter kæden, der lyser på sollys, er i gang, men man kan godt se den på billedet. Lige oppe under taget.


En lille lyskæde fra IKEA lyser fint op i Altovasen. Selv om der endnu er langt tid til jul, bliver det hurtigt mørkt, og så er sådanne kæder med til at sprede hygge.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar