mandag den 2. november 2015

Slut med oktober

Nu er det slut med oktober måned. I dag er det Ls fødselsdag. Vi fejrede den i går med besøg af hele børneflokken undtagen berlinerne.

Fordi det havde været Halloween dagen før, og fordi børnebørnene går op i det, gjorde jeg noget, jeg aldrig havde troet, jeg skulle, men jeg pyntede op i vinduet med papirudklip med græskar, flagermus og spøgelser. Men jeg må tilstå, at jeg elsker at tegne og klippe ud, så jeg hyggede meget med det.

Jeg synes selv, at det så flot ud:




I weekenden fik vi fældet et stort birketræ ud for østterrassen i sommerhuset. Det kom over os, da vi havde sovet til middag, og mindre end to timer efter var træet nedlagt og savet op. Alle grenene var klippet af og lagt ud i rabatten. I løbet af den kommende uge bliver grene mv. fjernet. Det var dejligt at være så effektiv.


Fødselsdagen for M og A blev jo fejret i Berlin. Vejret var dejligt, og jeg fik tid til alene at køre rundt i byen for at gå på udstilling og indkøb. Jeg kom lige forbi resterne af Anhalter Bahnhof med M29.


Vi fejrede børnene med en god middag på en østrigsk restaurant Ottental i Kantstrasse onsdag aften, og torsdag morgen inden M strøg af sted på arbejde, nåede vi vores traditionsrige fødselsdagsmorgenbord med gaver, tegnede lykønskninger, lys, flag og croissanter.


Torsdag aften fik M en flot buket fra en god veninde i Danmark. Dejlige efterårsfarver:


Da vi kom hjem fejrede A fødselsdag for resten af familien. Han ville hellere have boller end kagemand, så det fik han:


Pigerne hyggede sig med spil på As seng:


Jeg fik også lyst til at lave et par kranse med brombær, som er alt for sure til at spise. De har ikke fået sol nok, desværre. Der er også mynte og salvie og timian i kransene, så de dufter skønt. Udførelsen kunne være bedre, og de holder ikke længe, men jeg har ihvert fald fået blod på tanden med hensyn til at lave kranse. Jeg elsker det smukke nummerskilt, som vi købte på Moma i New York for mange år siden. Jeg synes det er meget elegant.




I morges havde vi bare en dejlig rolig morgen sammen med A. Heldigvis havde jeg nået at få pyntet op:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar