søndag den 29. november 2015

Første søndag i advent

Tænk, at det nu allerede er første søndag i advent. Heldigvis har jeg valgt den allernemmeste løsning til "adventskransen":


En bakke med fire bloklys fra IKEA og 4 trætal fra Søstrene Greene. Nemmere kan det ikke være.
Mørkerøde roser passer altid fint i juletiden.

Jeg har syet et lille tæppe med en fleeceside og en bomuldsside. Det var ikke nogen succes. Det er meget svært at få fleecen til at ligge glat og ikke strække sig. Man kan heller ikke fiksere fleecen på bomulden med spraylim på grund af fremgangsmåden. Jeg kan ikke anbefale at bruge fleece, hvis det den ikke kan limes fast.




Jeg elsker amaryllis i denne tid. Det er imponerende, hvad der kan komme ud af en lille grøn knop.




Det er dejligt med lys, som ikke forurener direkte. Men måske bliver der så endnu flere batterier at smide ud. )-:



Jeg fik lavet et par jule-mug rugs. Det pynter lidt på bordet.



Jeg har i årevis haft noget julestof liggende. Det forhindrer nytænkning, så jeg fik skåret det meste op og lavet et tæppe i blokke med ni firkanter. Bagsiden bliver billigt stof fra IKEA, fyldet er også rester, og afslutningskanten er også de sidste rester af julestof.




I dag fik jeg lagt lidt gran på min fars grav. Jeg satte også en lille buket roser. Det er jo ikke så koldt, så de kan nok godt holde nogle dage. Jeg har dog ikke taget højde for stormen, som DMI lover i aften. Jeg håber, at grangrenene bliver liggende.


I fredags havde Elle juleudsmykningstime i skolen. Der måtte komme én voksen med, og det blev så mig. Fra 8 til 9 blev der virkelig produceret en masse julepynt til Elles klasse. Se her hvor fint der blev på skabene. Elle og jeg lavede de øverste af udsmykningen på skabet til højre. Det var rigtig hyggeligt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar