søndag den 12. juni 2016

Sommer, korsang, triatlon og studenter



Hvor er det dejligt, at vejret har været så godt, at man kunne spise morgenmad på altanen, selv om der først kommer sol på den senere på dagen. Det gælder om at nyde det så meget, man kan.



Andreas har med sit kor, Det danske Kammerkor, sunget i denne smukke lille kirke, dvs. koret var nødt til at synge uden for kirken, da den ikke bliver brugt længere, og derfor var fugtig og muggen.
Men der var også smukt på kirkegården.

Koret synger igen den 28. juni kl. 19.30 i Metronomen på Frederiksberg. Midsommerens toner kalder de koncerten.


I Berlin har Tobi deltaget i et triathlon forleden dag. Her svømmer han i floden.


Her  i juni er det snart tid til at se studenterne springe ud. Signe var censor på Frederiksborg Gymnasium forleden, og hun fandt et studenterbillede fra 1940, hvor min far er med på. Han er nr. 2 fra venstre i miderste række. Et godt billede.


Når vejret er så godt, kan man jo forene det nyttige med det behagelige. Forleden nød jeg at kunne sidde på terrassen og sy. I skygge selvfølgelig, men det var bare skønt. Duften fra hybenroserne er med til at gøre det hele meget behageligt. Jeg var også produktiv, for jeg fik dels repareret noget tøj og dels syet fire nye puder til det nymalede bord-bænkesæt på kort tid.




 Jeg kunne ikke stå for denne knop på terosebusken i haven. Er den ikke yndig?




På altanen vokser vores husløg med stormskridt, og se her. Den ene af dem har denne smukke blomst. Er den ikke flot?


Her er også gang i rosmarin, laurbær og Skt. Hansurt.


Det er skønt at have tid til at nyde alle de dejlige dage, der er her i juni måned. Det er jeg meget taknemmelig for at jeg kan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar