fredag den 30. december 2016

Mellandagar

Nu nyder vi "mellandagarna" efter en dejlig jul sammen med alle vores børn og børnebørn. Berlinerne er vendt tilbage til deres hjem i Kreuzberg. En familie er i Klint, mens en anden har været på Odden. Og så er der en, der skriver på de sidste sider i specialet her i byen.

Vi har hygget og julet fra lillejuleaften til i går den 29. december. Så vi har gjort det godt.

Lidt hjemmebagte brunkager (med dej fra Blomsterberg) og hjemmelavet frugtslik (opskrift fra Ernst) har understreget den gode julestemning.



Den mindste i familien havde disse flotte gaver med hjem fra vuggestuen til sine forældre. Det var vel nok en god ide at sætte et billede af barnet på den fine nisse.


I mit syværelse blev der både gemt gaver og syet lidt julegaver. Dette lille skilt blev heldigvis respekteret af alle.



Der kom bl.a. disse puder ud fra mit syværelse. Jeg har været meget glad for de mange meter stof fra IKEA, som jeg har købt der inden for den sidste måneds tid. Det drejer sig om et design, som kun er der i en kort periode. Puderne blev modtaget med stor tilfredshed, heldigvis.



Den yngste i familie er vild med net og tasker, så jeg syede et lille net til hende. Men måske er mormors net alligevel lidt mere spændende?


Nogle af gaverne blev pakket ind allerede den 22. december. Det er tidligere, end jeg plejer.


Signe har også syet puder med skjult lynlås til sine piger til den nye køjeseng. Jeg vil lægge en vejledning til skjult lynlås med overfald her på bloggen snarest. Men først en gang i det nye år.



Og der blev bagt lækre pebernødder.



Mørkerøde roser passer rigtig godt til jul.



Vi fik de flotteste figurer af Mette og Tobi. De er håndlavede af nogle ældre mennesker fra Karlsruhe. De er utroligt flot udskårede. Det er virkeligt smukt kunsthåndværk. Dem er vi meget glade for. De er starten på vores julekrybbe.


Her er vores juletræ, som blev pyntet af alle vores dejlige børnebørn.


Anemone havde lavet denne flotte bordskåner til os i julegave. Vi bruger den allerede flittigt.



2. juledag var vi tredive her. Så der var dækket op i begge stuer. Vi ser kun hinanden i familien en gang om året, så det er morsomt at høre om, hvordan alle har det, og se hvor store børnene er blevet eller se en lille nyfødt for første gang.


Heldigvis har stormen Urd ikke ødelagt så meget hos os, men den fik alligevel presset tre ruder ud af drivhuset. Nu har vi i alt 7 ruder, der skal skiftes, så nu må vi hellere få taget os sammen til at få dem skiftet ud. Ved kysten kunne vi godt se, at Urd havde været forbi. Nogle steder var store dele af stranden væk.


Her ser der dog meget fint ud, selv om vandet havde været helt oppe ved klitterne om natten.


Jeg vil ønske dig, der læser med her, et rigtig godt nytår 2017. Jeg håber, at det vil blive fyldt med masser af gode nyheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar