fredag den 7. maj 2021

Maj måneds katte.....


Maj er en dejlig måned, men dette års maj har indtil nu været noget kølig. Det ser dog heldigvis ud til, at det ændrer sig til det bedre i løbet af den kommende weekend.

Vi har heldigvis fået en negativ test, for vi skal for første gang i et halvt år til middag hos gode venner. Enten har vi ikke set nogen, eller det er foregået udendørs. Om en uge er vi begge vaccineret, og så kan vi så småt begynde at tænke på at se børn og børnebørn og venner.

Vi var dog i Sverige i weekenden. Vi fik installeret brusekabine i vores tvättrum, så nu kan vi tage rene hjem igen. Det bliver dejligt. Men vi var overhovedet ikke i nærheden af en svensker. Vi kørte i vores bil hele vejen, steg ikke ud, heller ikke på færgen. Så det var ikke mere smitsomt end at være i sommerhus i DK.



Forleden var det 4. Maj og det fejrer vi altid med lys i vinduerne.


Det er dejligt, at det almindelige liv er ved at vende tilbage. Jeg synes også, at vi alle har gjort en fin indsats for at holde smittetallet nede. Og det er jo også det, der gør, at der nu kan åbnes op.

Jeg var sammen med en veninde på Glyptoteket. Det var skønt at se både en Rodin og en Gauginudstilling, også selv om det var med mundbind. Da vi drak kaffe på caféen, kunne vi dog godt sidde uden mundbind. Glyptoteket er et skønt sted. Snart skal Hilde og jeg og tegne og se på mumier igen 

Vinterhaven er et vidunderligt sted at sidde og fordøje oplevelserne i udstillingssalene.

                                                         

Lidt har jeg fået syet. En masse firkanter i alle regnbuens farver er blevet til to tæpper. Det ene er færdigmonteret. Det andet vil snart blive det. Det er skønt at få brugt selv de mindste rester. Men samtidig er jeg jo nødt til at købe stof til kanter og bagstykke. Men rester derfra indgår så bare i nye tasker, puder eller tæpper. Der er masser af idéer, men ikke så meget tid.




En ny diaper clutch til en venindes barnebarn, og nogle små toilettasker af stof som Mette har taget med hjem fra Togo, da hun og Tobi besøgte det afrikanske land. Flotte stærke farver.

                                                        


       

Vores venner i Frankrig sendte dette billedet af en flot regnbue. Det ser helt fantastisk ud ned over bjergene mod Middelhavskysten.


Både i Malsch ved Karlsruhe og på Frederiksberg er der dejlige piger, der lærer at cykle i trafikken.



En dejlig dag med sol besøgte jeg min mor på plejehjemmet. Heldigvis åbnes der også op der, og min mor kom direkte fra frisøren, der har salon på plejehjemmet. Der sker lidt mere, og nu må beboerne igen få besøg af hele deres familie. Mundbind og afspritning er naturligvis en forudsætning.


Jeg selv har endnu ikke været til frisør. Min mand har klippet mig to gange, så jeg venter til en gang i juni, når jeg er helt færdigvaccineret.

God weekend.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar