fredag den 1. april 2022

1. April - ingen aprilsnar

 1.april

Nej, det er ikke en aprilsnar. Jeg laver faktisk et rigtig indlæg på denne konto. Måske ikke så spændende, men jeg vil godt skrive lidt igen.

Det var åbenbart så længe siden at jeg havde skrevet noget sidst, at jeg var nødt til at få hjælp til at komme ind.

Jeg har ikke så mange spændende ting at fortælle om på håndarbejdsfronten, selv om jeg faktisk har lavet mange forskellige tinge i løbet af det sidste halve års tid. Men her er lidt af det.

Vi starter med et flot billede fra Lolland med stjerneklar himmel over Mettes og Tobis sommerhus.

Jeg har købt mig en billig barbiedukker så jeg kan sy og strikke nyt tøj til børnebørnenes Barbier. Her er min Barbie i hjemmelavet tøj sammen med hendes gode ven Gliedermann..



Jeg praler også lige med mine børns resultater. Signe har strikket en novicesweater fra petitknit. Den er blevet flot og lækker.

Min mor er flyttet på et nyt plejehjem, da det gamle var blevet for utidssvarende.. jeg har syet en ny pude og jeg er i gang med et nyt sengetæppe. Men andre ting har gjort at jeg stadig mangler at quilte det og sætte kant på. Men det kommer nok snart.



Til jul fik min mor et lille nyt juletræstæppe.

Jeg fik også syet flere af de gode gaveposer, som jeg er blevet inspireret af hos en amerikansk quilter. hendes navn og link kommer med næste gang.


Her er så min petitknittrøje som jeg er superglad for.

Nu er jeg i gang med en trøje med knapper. Jeg købte noget lækkert restegarn hos Fruernes i Helsinge. Den glæder jeg mig til at lave færdig.


Selvfølgelig har vi da også bagt en del, her fastelavnssnegle.!

Madsfamilien har været i Paris for at besøge vores ældste barnebarn, som for tiden bor i det 19. arrondissement. Åh jeg fik en kæmpe lyst til at tage derned. Alba har også spurgt os om hvornår vi kommer. 

  Forhåbentlig er jeg nu kommet rigtig i gang med bloggen igen. Der kommer nok snart mere..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar