søndag den 11. december 2022

December 2022





 December 2022

Et mærkeligt år er ved at være ved ende. Krig i Ukraine. Inflation og energikrise. Ting vi ikke kunne forestille os for at år siden. Ting der vækker stor bekymring. På det personlige plan har jeg mistet min gamle mor, som blev 99 år. Jeg tror at min mor var klar til at dø. Hun var ikke rigtig glad, levede mest i en fantasiverden og fysisk var hun ret svækket. Det var ikke noget værdigt liv til sidst. Jeg savner hende, og det er mærkeligt at vi skal holde jul uden hende for første gang. 

Alligevel har der for os også været mange gode oplevelser i 2022. Vi har haft meget samvær med alle vores børn. Der var påsken i Kramnitse, hvor vi alle var der undtagen Alba, der på det tidspunkt boede i Paris.

Turene til Berlin hos Mettefamilien. Ferie i Grasse hos vores franske venner i juli. Ferie i Småland med Liv og Andreas. Ferie i Tarquinia hos danske venner. Ture til Odsherred og Lolland. Som noget af det sidste et dejligt nyt barnebarn, endnu en vidunderlig lille pige. Det bliver spændende at følge hende også.

Desuden har der været mange andre gode oplevelser med venner og anden familie.

Men der har også været tid til lidt forskelligt håndarbejde:


                                           Et tæppe til den lille ny stjerne i familien.

Fingerløse handsker her til Asta.



Sovepuder til to smånevøer, der blev døbt for to uger siden. Dvs. en pude med en lomme til et krammedyr og en højtlæsningbog




Lidt småt tøj og udstyr til den yngste.


Fingerløse handsker inspireret af en handskeopskrift fra min mors gamle Kvindens Hvem Hvad Hvor






Diaper clutch og bukser til en lille tysk pige født i september.


Toiletpung med indhold til en god ven.

Diverse projekttasker til døtrene og mig selv til alle vores strikkeprojekter




Lidt påskeæg



Patchworktæppe med stjerne og puder syet bl.a. af gamle skjorter.

Nu forbereder vi os til julen. Alle er hjemme hos os og med en enkelt ekstra svigermor bliver vi 20. Det bliver sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar