søndag den 20. december 2015

Fjerde søndag i advent

I dag er det fjerde søndag i advent. Vi nyder en stille og rolig dag, hvor vi bare skal have nogle enkelte gæster til middag i aften. Der er tid til hygge, mens vi spiser morgenmad med brændeovnen og lysene tændt.

Det har været en dejlig adventsperiode. Jeg har haft tid til at sy og hygge, men mærkelig nok har jeg endnu ikke fået købt alle gaver.

Jeg viser lige hvad jeg bl.a. har fået lavet:

Mit juletæppe syet af rester fik jeg quiltet, og jeg er godt tilfreds med resulatet.


 Der blev lidt firkanter til overs. Dem lavede jeg en pude af til min mor.



Lys rundt omrking i lejligheden er med til at skabe julestemning.




Her viser vi et meget fint fleecetæppe med Elsa - og Annamønster frem. Det hjalp lidt på humøret hos en lille pige med masser af skoldkopper.


Jeg troede, at jeg havde brugt alle mine julestoffer op, men så opdagede jeg i en skuffe, at der lå en hel del mere. På den baggrund fik jeg syet et juletæppe til den ældste datter.


En af de bloggere, som jeg følger med stor interesse, nemlig pattadoo.de, havde lagt et mønster ud på en Sternkissen. Den var rigtig fin, men jeg havde mere brug for at sy et juletræstæppe, for min ældste søn havde lige gjort opmærksom på, at de godt kunne bruge et juletræstæppe, og han mente i øvrigt også, at jeg ikke kun behøvede at sy i kvadrater.

Jeg forstørrede mønstret ca. til lidt over det dobbelte og fandt noget stof,som jeg synes kunne bruges.
Her er linket til pattydoo.de, hvor der frit kan downloades et mønster.
https://www.pattydoo.de/blog/2015/12/platzset-kissen-stern-naehen/


Da jeg var færdig, sendte jeg et billede til den gruppe på FaceBook, som jeg er medlem af, og jeg er stolt over at kunne sige, at jeg hurtigt fik 140 likes. Det er første gang, at jeg har prøvet det.

Jeg fik også syet et par nye puder til sofaen i sommerhuset. Jeg mangler at sy en pude i blåt stof, men det leder jeg lige efter.


Jeg er i gang med flere projekter, men det er julegaver, så dem viser jeg først efter jul.

God jul til dig, der læser med her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar