torsdag den 16. april 2015

Kreativitet i haven

De sidste dage har det været både koldt og regnfuldt, men i dag på dronningens fødselsdag har det været smukt. Det blæser lidt, så vasketøjet på tørrestativet tørrer dejligt, og solen skinner, så det har været skønt at være i haven. Både for at plante lidt og for at spise frokost og tage sig en lille lur på terrassen.
I dag har jeg været forbi planteskolen ved Ørby, og de har heldigvis alle de planter og buske, som vi gerne vil have. I dag har jeg bare købt et figentræ, som foreløbig står på et godt og lunt sted på terrassen, men som senere skal stå i vores drivhus, når det bliver stillet op. Planteskoledamen fortalte, at hendes figentræ får figner to gange om året i hendes drivhus. Det må vi også prøve.

Så fint ser figentræet ud nu. Der er allerede nogle figner på:



Jeg ved, at der er flere i familien, der vil nyde dette syn:



Plantekassen eller højbedet, som A lavede sidste år, har jeg plantet nogle krydderurter i. Men der er plads til mere, og måske bliver det bare sommerblomster. Men der er i hvert fald plads til, at de kan brede sig


Kreativitet er også, i hvert fald i mit univers, at tage på genbrugsstationen med ting, der skal smides ud, og at vaske bil. Det hat jeg også gjort i dag, så tilfredshedsniveauet er højt i dag. Jeg håber dog også, at jeg når lidt mere af det kreative sy- og strikkearbejde, som jeg hygger mig med, men dagene er nu lange, og det betyder, at der er masser af tid til at få noget fra hånden. Men mere om det, når jeg kan vise billeder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar