tirsdag den 28. april 2015

Små hyggelige syprojekter

Man skal ikke bruge lang tid på at besøge andre bloggere på nettet, før man får en mængde gode idéer. Tit er det sværere at få tid til at lave disse projekter. Nu har jeg lige brugt lidt tid på et par småting, som jeg havde lyst til at lave.

Små kurve eller vide-poches til at lægge småting i er hyggelige småprojekter, og jeg har lavet en til Sverige (som jeg glemte at quilte !!!) og en til sommerhuset. Så kan jeg altid hurtigt (forhåbentlig) finde mine smykker, min telefon, nøgler mv. igen.



Jeg har fået ideen fra denne blog:

http://seaside-stitches.blogspot.dk/2013/03/fabric-box-tutorial.html

Men jeg kan sige, at resultatet bliver meget bedre, når kurven quiltes: Det var heller ikke meningen at det ikke skulle ske med den første kurv, men så fik jeg jo lavet en til med det samme. Det er et hurtigt arbejde.

Forleden fik lillesøster nye bukser og nu er der også bløde bukser til storesøster, heldigvis i yndlingsfarven lilla.

Mønsteret er lidt gammeldags. Det er store brede ben, og der er virkelig plads til ble og det hele. Men jeg forestiller mig, at de kan være gode at have på tidligt om morgenen, når det stadig er lidt halvkoldt.

Jeg tror også , at de kan være gode til brug i sommerhuset. Da familien tager i sommerhus her i weekenden, har jeg syet en lille toiletpung til storesøster. Så kan hun pakke sin tandbørste og sin solcreme og sin hårbørste i sin egen taske. Den er jo også god, når hun overnatter hos mormor og morfar.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar