torsdag den 14. januar 2016

Sne og maling af syværelse

I dag vågnede vi op til en masse sne. Heldigvis skal vi først ud at køre senere, så vi var ikke nødt til at stå i kulden og skrabe bilen ren. Til gengæld var der ild i brændeovnen og varm morgenkaffe med en flot udsigt ud over byen til kirken.


Vi har for tiden en maler til at male vores entré, og vi har fundet ud af, at det er smartere, hvis hun også maler syværelset. I hvert fald vægge og loft.



Entréen bliver meget lysere, når det sorte loft er væk. En dejlig forandring.

Her i efteråret tog jeg nogle stiklinger fra min Dronning Ingrid pelargonie. De kommer rigtig flot, og jeg har både haft en stikling i vand først og stukket de to andre direkte ned i jorden. Begge metoder ser ud til at fungere optimalt. Moderplanten står nu i kulde og sne på altanen, og det er ikke sikkert at den overlever. Men jeg kan lave flere og få nok til drivhus og sommerhus også. Det bliver sjovt.


På mit syværelse har jeg både sidste år og i år en sykalender fra Pattydoo.de, som lige er til at printe ud. Det er hyggeligt og praktisk at have kalenderen hængende på syværelset.

Her er et link til kalenderen:
pattydoo-kalender for 2016


Ingen kommentarer:

Send en kommentar